Poškozené zavazadlo, co s tím?

17.12.2018

Za klienty Travel Kitchen jsme například řešili poškozená zavazadla, která rovnou Customer Service pražského letiště. Dodali jsme veškerou (obsáhlou) dokumentaci potřebnou pro reklamaci. Dokumenty se mohou společnost od společnosti lišit, ale mohou po Vás chtít něco nebo vše niže uvedené:

  • Fotku nebo kopii protokolu o poškození (damage report)
  • Palubní lístek
  • Zavazadlový lístek
  • Rozměry zavazadel
  • Účtenku od zakoupení zavazadel
  • Vaše telefonní číslo
  • Vaši adresu

Po posouzení reklamace byla po několika týdnech připsána domluvená poměrná částka za zavazadlo na účet klienta.

Někdy jsme takové štěstí neměli, kdy klienti letěli s AirBerlin, společností, která pár měsíců poté zkrachovala. Právě proto se nám proces nepodařilo dokončit.

Zavazadla byla odvezena k posouzení a reklamaci. Po zákonné lhůtě 30 dni, kdy se nic nedělo, jsme nechali případ opět oprášit a níže je uvedené vyjádření Customer Servisu k reklamaci, která mohla být vyřízena již před samotnou likvidací společnosti: 

Radi bychom Vas pozadali, abyste ve vsech zalezitostech ohledne poskozeneho zavazadla kontaktovali primo leteckou spolecnost Air Berlin.

Nejsme autorizovani Vam poskytnout jakoukoliv informaci souvisejici s insolvencnim procesem letecke spolecnosti Air Berlin PLC & Co. Luftfahrts KG.

Po dobu insolvencniho rizeni nejsme opravneni zodpovidat dotazy a vyrizovat pozadavky ohledne poskozenych zavazadel. 

Vaše zavazadla Vám můžeme vrátit kurýrní službou DPD, ale museli byste uhradit dopravu 250 kč nebo se pro zavazadla můžete zastavit u nás.

V tomto případě v podstatě není kam se dále odvolávat, protože neexistuje žádné přímé spojení na leteckou společnost, kde v okamžiku vzniku insolvenčního řízení nefungují žádná telefonní čísla ani e-maily.

Pro naše klienty řešíme i takové situace. Více o tom, jaké máte nároky, když Vám zkrachuje letecká společnost, najdete ve článku Co si lze nárokovat od zkrachovalé aerolinky?